Започва "Sofia Dance Week"
      facebook 
Фестивали
Четвъртък, 24 Септември 2009 17:20
Френският спектакъл "Асфалт" на хореографа Пиер Ригал ще открие тазгодишното издание на фестивала за съвременно танцово изкуство "Sofia Dance Week" на 24 септември.
В програмата  са включени едни от най-известните имена от света на танца, както и няколко от най-интересните спектакли, гастролиращи по международните сцени.
Фестивалът ще се състои от 24 септември до 01 октомври на сцените на Софийската опера и балет и Театър "София".
Според запознатите "Асфалт" гребе с пълни шепи от градския живот и директно го изсипва на сцената. Главни герои в него са 5 хип-хопъра, които пресъздават градската джунгла с равни порции насмешка, ирония, цинизъм, поезия и изящество.
На фона на огромен блок светлина като в комикс се прожектират, надбягват и преобръщат надолу с главата градски митове и легенди, клишета и стереотипи. Вечните герои на улицата разиграват своите истории за любов, война, революции, слава, красота.
Пиер Ригал е хореограф и концептуалист на спектакъла.Той започва да танцува на невъзможно късните 29. Преди това е обещаващ международен състезател на 400 метра бягане с препятствия, но всъщност завършва математика и икономика в Барселона и кино в Тулуза. След университета започва да режисира документални филми и музикални клипове, междувременно получава травма и се налага да прекрати кариерата си като бегач. По неясни и за него самия причини избира танца като заместител на спорта.
Истинското вдъхновение идва от белгийския хореограф Вим Вандекийбъс и босненския режисьор Младен Материц, които съчетават танц, театър и технологии в спектаклите си. През 2002 Ригал е вече танцьор в трупата на швейцареца Жил Жобен, а през 2004 в Тулуза основава собствена танцова компания – compagnie dernière minute, с която продължава да изследва пресечната точка между танца и високите технологии.
Поставя спектаклите си на границата между танц, театър, цирк, инсталация, визуално изкуство, но предпочита да се придържа към определението "танцов театър".
"Асфалт" e идеален пример за подхода на Ригал, в който всички елементи на спектакъла – светлина, звук, декор – се движат заедно с танцьорите и композират цялостната хореография.

"Асфалт"
Пиер Ригал (Франция)
24 септември (четв) 20:00, Национална опера и балет
Танцьори: Матийо Ернандес, Ерве Канда, Йоан Ниренолд, Камий Рено, Жулиан Сен-Максимин
Концепция, хореография, осветление: Пиер Ригал
Артистичен асистент, костюми: Мелани Шартрьо
Декори, осветление: Фредерик Стол
Музика: Жулиaн Льопрю
Копродукция на Compagnie Dernière Minute, Suresnes Cités danse 2009 и TGP – CDN de Saint-Denis
С подкрепата на: Fondation BNP Paribas
премиера: 2009



фотография: pierregrosbois.com


Втори ден на фестивала:


Зрителите ще могат да гледат голия моноспектакъл "гол.гола" на италианката Алесандра Кристиани.
Това е вторият от трилогия спектакли, обединени в проекта "Физиката на душата: Франческа Щерн Удман", който разказва една история на различни езици - – танц, музика, светлина, фотография. Ключът към тази история се нарича Франческа Щерн Удман. Тя е автор на революционни за 70-те години фотографи, в които използва предимно себе си и голото си тяло като модел. Самоубива се малко преди да навърши 23 години.
Алесандра Кристиани тръгва от фотографския материал на Удман – разказ за целия женски свят в неговия най-деликатен преход - от пубертета до началото на зрелостта.
Сама на сцената с голото си тяло, тя изследва именно този процес и абсолютно неотложната нужда от първична идентичност – тялото, с всички негови мрачни желания. Необходимостта да се отвориш, да се разкриеш. Кристиани се обръща към най-дълбоките корени на живота, към разбирането на автентичния "аз", скрит от погледа на другия. Публиката става свидетел на едно вътрешно търсене в действие, а не просто зрител на хореография.

Актрисата Алесандра Кристиани влиза в света на танца след като започва да изследва физическата подготовка и тренинги, през които преминават актьорите. Изучава съвременен танц, китайски медитативни техники, дишане и стоеж, идеокинезa и японски буто танц (с феноменалния Масаки Ивана).
Именно той и традицията на буто упражняват най-силна притегателна сила върху Кристиани. Тя се дипломира с експериментален тезис по темата, като създава заедно с танцовата компания Lios международния буто спектакъл Trasform’azioni, а първият й моноспектакъл е бяло буто с хореография на Ивана - Non si può rubare la luna (Не можеш да откраднеш луната). С трупата на Силвия Рампели Habille d'eau танцува в Италия, Босна, Франция, САЩ. Има солидно досие с награди за оригиналност и иновативен подход към танца. В последните няколко години води курсове и публикува критически текстове. Последните й спектакли са трилогията Io è un otro, nudo.nuda, Miele (Аз и един друг, гол.гола, Мед) от проекта "Физиката на душата – Франческа Щерн Удман".

"гол.гола"
II студио
разработка по Франческа Щерн Удман
Алесандра Кристиани (Италия)
25 септември (пт) 20:00, Театър София

Хореография и изпълнение: Алесандра Кристиани
Оригинална музика: Клаудио Монета
Осветление: Джани Старополи
Сценична реализация: Барбара Беси
Фотографска изложба: Лина Фузаро
Продукция на ZTL-pro/Teatro Furio Camillo



фотография: alessandro serrа
 
Присъединете се към страницата на svetlosenki.com - Изкуството като начин на живот във facebook.

 

За да публикувате коментари, трябва да сте регистриран потребител. Можете да се регистрирате от тук.

 
Изкуство и култура www.svetlosenki.com 2009-2010 Всички права са запазени.  Условия за ползване
Разработка    RSS    Бюлетин    Други проекти: www.mrejo.net    Работа при нас